|
prof. Ulrich Wunsch
Hochschule der Popularen Kunste
Studiował język i literaturę niemiecką, a także psychologię, komunikację w nauce, mediach i marketingu w Niemczech i USA. Zdobył doświadczenie na stanowisku reżysera, planisty, kierownika festiwalu i dyrektora PR pracując przez 10 lat w różnych niemieckich teatrach i organizując wydarzenia w Niemczech i Europie. Dziennikarz, ekspert w komunikacji korporacyjnej / praktyk event marketingu w dziedzinie tworzenia, konsultowania i produkcji imprez firmowych. Pracował dla najlepszych 500 firm oraz instytucji publicznych w Niemczech i Europie; przez 4 lata pracował jako członek zarządu dużej europejskiej agencji wydarzeń. Profesor zarządzania wydarzeniami i komunikacją w Międzynarodowym Uniwersytecie Nauk Stosowanych Bad Honnef-Bonn w Niemczech, szef działu wydarzeń. Od kwietnia 2011 dziekan / przewodniczący hdpk – Hochschule der populären Künste (Uniwersytet Nauk Stosowanych w dziedzinie popularnych sztuk, mediów i przemysłów kreatywnych), profesor komunikacji w wydarzeniach i estetyki mediów. Prelegent na wielu konferencjach krajowych i międzynarodowych, podczas których prezentował tematy związane z live communication. Napisał na ten temat i opublikował wiele artykułów oraz trzy książki. Prowadził liczne w odniesieniu do następujących tematów: ocena wydarzeń / live-communication; zrównoważony rozwój; wydarzenia jako zjawisko komunikacji grupowej, historia komunikacji wydarzeń, badania publiczności; imprezy jako formy kultury popularnej. Właściciel congruens – spółki zajmującej się konsultowaniem wydarzeń i produkcją, jak również melametrix – Instytutu analizy komunikacji. Były członek ISES Europie (wiceprezes), członek AEME, MPI Europa oraz AEN (Audiences Europe Network), IFEA (International Festival and Events Association, były wiceprezes), DGPuK (German Communication Science researcher organization) oraz GfM (German media researcher organization).
|